Beleid werkgever ten aanzien van het Corona virus

Het is belanrgijk dat er duidelijke regels gelden in de periode dat het Corona virus ons hele land in de ban heeft. Als werkgever is het belangrijk dat er duidelijk wordt gecommuniceerd over het beleid naar de werknemers toe. De werknemers willen weten wat er van hen wordt verwacht en hierop hebben zij ook recht.


Maar door alle ontwikkelingen, zullen er veel vragen zijn waarop ook de werkgevers zelf niet direct een antwoord hebben. Mag er van werknemers verwacht worden dat zij vakantiedagen moeten opnemen als er niet gewerkt kan worden? Wat is het gevolg van de sluiting van de scholen en opvang, aangezien de werknemers niet in staat zullen zijn om normale uren vanuit huis te werken als de kinderen thuis zijn? Mag je werknemers verplichten om toch iedere dagn nog op het werk te verschijnen en dus niet de mogelijkheid tot thuiswerken te bieden? Moet een werkgever ervoor zorgen dat de werkplek bij thuis werken voldoet aan de arbeidsomstandighedenwet? Etc etc.....


Ik kan u helpen bij het opstellen van duidelijke regels en al uw vragen beantwoorden. Mail mij op teuben@oass.nl of bel naar 023-5311077.

Terug naar overzicht